Vlastní hodnocení

Klima zařízení

  • vychovatelé děti s porozuměním vyslechnou, když potřebují poradit nebo pomoci s něčím osobním
  • vychovatelé dodávají dětem sebedůvěru
  • vytváření pozitivních vztahů na DD a ŠJ Sedloňov považují pedagogové za stejně důležité jako výsledky vzdělávání
  • vychovatelé a vedení DD a ŠJ Sedloňov se zajímají o názory, přání a pocity dětí
  • zařízení se zajímá o názory dětí na to, jak by jeho práce mohla být zlepšena
  • děti mohou spolurozhodovat o vzhledu a zařízení svých pokojů
  • vychovatelé se zajímají, jak se děti k sobě navzájem chovají
  • děti mohou svobodně a veřejně vyjadřovat svůj názor na všechno, co se v zařízení děje
  • děti jsou spokojeny s prostředím zařízení
  • děti věří, že kdyby v zařízení ohlásily, že jim někdo ubližuje, pomohlo by to
  • děti se v zařízení vzájemně neponižují a nevyhrožují si - a pokud ano, tak jen v omezené míře
  • děti si v zařízení fyzicky neubližují
  • děti se v zařízení necítí osaměle
  • děti se nevysmívají druhému, když něco neví nebo něčemu nerozumí
  • děti jsou na své zařízení přiměřeně hrdé
  • při práci v zařízení se dodržují pravidla, která děti pomáhaly vymyslet
  • v zařízení najdou žáci místo, kde se mohou v klidu učit, když potřebují
  • vychovatelé si umějí poradit se špatným chování některých dětí
  • DD a ŠJ Sedloňov řeší násilí a šikanu už v zárodku
  • vychovatelé i vedení DD a ŠJ Sedloňov se zajímají o názory rodičů na zařízení
  • rodiče jsou dostatečně informováni o cílech zařízení, o metodách výchovy, o výsledcích vzdělávání, o hodnocení prospěchu a chování dětí (v mezích zákona)
  • vychovatelé nedávají dětem proti jejich přesvědčení najevo, že některé věci (činnosti) se pro ně z důvodu jejich pohlaví nehodí

 Plán výchovné práce

  • Je rámcovým metodickým materiálem pro vychovatele DD a ŠJ, Sedloňov 153.
  • Vychovatelům slouží k poskytnutí a vytyčení základních výchovně-vzdělávacích standardů.
  • Jsou povinni se jím řídit a do svých výchovných týdenních plánů s předstihem zapracovávat.